16 Aralık 2009 Çarşamba

21.12.2009 Pazartesi

**************************************************
Kazanım: Kelime işlemci de oluşturduğu sayfaya amacına uygun eklemeler yapar.

**************************************************
A. E-posta ile gönderilecek ödev

Burçe ve Tugay' ın maceralı devam ediyor. İlk yapmanız gereken BURAYI tıklayarak Burçe ve Tugay' ın Maceraları 4' ü indirmek. Hikayeyi dikkatlice okuyunuz. Hikaye de kırmızı yazılar sizin ne yapmanız gerektiğini anlatmaktadır.

Yaptığınız etkinliği aslihan.babur@gmail.com adresine PAZAR AKŞAMIna kadar göndermeniz gerekmektedir.
B. Blog Ortamına Yazılacak Ödev

- > Tugay' ın etkinliğini sırasıyla ve nasıl yaptığınızı anlatınız.

-> Aşağıdaki soruları blog ortamımızda tartışarak, yorumlarınızı yazınız.

* Diyagram ne işe yarar?
* Dipnot ne işe yarar?

Arkadaşlarınızın yorumlarını incelemeyi ve onlara katkıda bulunmayı unutmayınız.

Sevgilerimle



67 yorum:

  1. diyogram ne işe yarar diyogram daireli bir çiçek şeklindedir dip not konu ile ilgili kısa yorumdur.

    YanıtlaSil
  2. diyogram daireler şekli içinde yazılan bir taslaktır.dip not ise şeklin yanına yazılan kısa bir bilgidir.

    YanıtlaSil
  3. 1.Tugay`ın öncelikle diyagram yapması(Ekle bölümüne girdiğimizde bulunur.İsterse şekilleri arttırabilir.) gerekir.Sonra diyagramların içine ne yazacaksa yazmalı sonra isterse aşağıdaki işaretler içerisinden dolgu rengi ile süsleyebilir.Eğer gerek varsa dipnotu(Ekle bölümündeki başvuru yazan bölüme geldiğimizde dipnot var) kullanmalıdır.(ben ödevimi bu şekilde yapmıştım.)
    2.Diyagram amacı taslak olan şekillerden oluşur.Bu diyagramlarbir çok yerde kullanılır.Dipnot ise bilmediğimiz veya bilgilendirilmek istenen kelimelerde kullanılır.Altta da o kelimeler ile ilgili bilgi verilir.

    YanıtlaSil
  4. diyagram bence bir oluşturma aracıdır. sana bir konu verilir.mesela şehirler ortaya şehirler yazarız bazı akla gelen şehirler yazılır bu arada diyagram ekle menüsünden eklenir dip not kısa bilgidir altına konunu yazarsın dipnot ekle menüsünden başvuruya girilir dipnota basarsan alta bir bölüm çıkar bence bunların 2side kullanım aracıdır.
    dipnot alta kelimeler ile ilgili bilgi verir.
    diyagram çok yerde kullanabilir

    YanıtlaSil
  5. a)tugay ekle bölümüne tıklayarak diyagramı oluşturur istediği şekli kullanır ve şeklin aortasına konusunu yazarak onun ile ilgili yanlarına sözcükler yazar ve işi bittikden sonra farklı renkleri kullanarak renklendirme yapar istediği(kalın çizgi ince çizgi)yaparak çerçeve yapar ekleye tıklayarak dipnıotu oluştururçerçevenin altına konusunu yazar ve ekleden üst bildgi yaparak ismin ve soyadını yazar
    b)diyagram bize şekilleri oluşturmamızda yardımcı olur diyagrama ekleden gireriz istediğimiz kher şekli yapmamızda yardımcı olur
    c)dipnotu ekleden gireriz ve yaptığımız çerçevenin altına bilgilendirme amacı ile konumuzu hangi dersten yaptığımızı yazarız

    YanıtlaSil
  6. ögretmenim ders pazartesi gününe kadar dimi ??

    YanıtlaSil
  7. ben d.ögrenci 4 e katılmıyorum çünkü siz bizden tugayın nasıl yapabileceğinizi yazmışsınız ama arkadaşım yazmamış ve bilgileri doğru bile olsa kısa yazmış

    YanıtlaSil
  8. aynı şekilde d.öğrenci31 de çok kısa yazmış ve tugayın nasıl yapacağını yazmamış

    YanıtlaSil
  9. Aferin Onurcum (çetinkaya). Gaayet açıklayıcı olmuş

    YanıtlaSil
  10. Ebru ve Busecim,
    acıklamanız gayet guzel. Haklısın Busecim,
    cuneyt arkadasınız verdigim soruların cevabını yazmamıs....Pazar aksamına kadar yazmasını umuyorum. sevgilerimle

    YanıtlaSil
  11. Bu arada BEYTULLAH persembe gunu MUTLAKA bana ugrasın!!Önemli!!!

    YanıtlaSil
  12. İlknurcum, ödevini inceledim ancak dipnot eklememişsin. Dipnotu ekleyip buraya da gereken yorumu yazarsan sevinirim.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  13. Ömercim, sayfan güzel olmuş ama alt bilgi ve sayfa kenarlığı eklememişsin. Onları da ekleyip yorumunu burda gormek istiyorum.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  14. Onurcum(Ç.); sayfan güzel olmuş ama tek eksiğin alt bilgin;) Yorumunu burada gormak istiyorum

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  15. İsmailcim,sayfan güzel olmuş ama alt bilgi ve dip not eklememişsin. Onları da hazırlarsan iyi olur. Yorumunu da bekliyorum.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  16. Erencim, Sayfan eksiksiz ve güzel olmuş aferin. Yorumunu da yazarsan daha iyi olur.

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  17. Bahadırcım, Sayfan eksiksiz ve güzel olmuş aferin. Yorumunu da yazarsan daha iyi olur.

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  18. Ebrucum, Sayfan eksiksiz ve güzel olmuş aferin. Yorumun da açklayıcı olmuş.

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  19. Erhancım, Altbilgi ve sayfa kenarlığı eklememişsin. üst bilgin dipnotun ve diyagramın güzel olmuş. Yorumunu da bekliyorum.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  20. Sinemcim, Sayfan güzel olmuş tek eksiğin alt bilgi ekleek. Yorumunu da görürsem sevinirim.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  21. Senacım, Sayfan eksiksiz ve güzel olmuş aferin. Yorumunu da yazarsan daha iyi olur.

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  22. Cansu Edacım, Sayfan güzel olmuş tek eksiğin alt bilgi ekleek. Yorumunu da görürsem sevinirim.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  23. Beydacım, Senin ödevin bana geldi ama içi bomboş..İstersen kontrpol edip tekrar gönder bana.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  24. Onurcum(A.) Sayfan da neden Erenin ismi yazıyor acaba?????

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  25. word dosyasının üstünde bulunan eklede bulunur diyagram içine ne yazmakistiyorsak yazararız süslemek içinde diyagramı süslendirebiliriz dipnot ise ekledeki ki başvurudadadır dipnotu kulanmalıyız.(öğretmenim bide daha word yüklenmedi şimdilik burçe ve tugayın maceralarını indirimeyeceğim)

    YanıtlaSil
  26. öğretmenim erenin ismi yazmıyo benim ismim yazıyo

    YanıtlaSil
  27. Onurcum bana gonderdiğin belgeyi değiştirmeden sana gönderiyorum. Bir incele istersen;)

    bu arada yorumunu eksik yazmıssın? Bir incele bakalım

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  28. en önce kenarlık ekledim diyagram dan şekil ekledim sebze isimleri yazdım alt bilgi ve üst bilgi koydum dipnot ekledim ödevimi tamamladım

    YanıtlaSil
  29. öğretmenim yine ödevimizi çarşamba günü göndereceksiniz değilmi

    YanıtlaSil
  30. öğrenci 4e katılmıyorum yorum kısa yazılmaz

    YanıtlaSil
  31. önce biçim menüsün den kenarlık ve gölgelendirmeden kenarlık ekledim sonra ekle menüsün den başvuru dipnota girdim.görünüm den altbilgi ile üst bilgi ekledim.daha sonra ekle menüsün den diyagram dan şekil ekledim altaki boyama yerin den diyagram şekillerini renklendirdim.diyagramın içine şehir isimleri yazarak ödevimi tamamladım.

    YanıtlaSil
  32. A)-ilk olarak kenarlık ekledim(sayfa düzeninden)sonra başvurulardan dipnot ekledim.ekle menüsünden diyagram ekledim.sonra tekrar ekleden üst bilgi ve alt bilgi ekleyerek adımı ve sayfa numarasını yazdım...

    B)-Diyagram;şekil kümesidir,konu ve alt başlıkları gibi örneklerde kullanılır.Mesela bizim gibi (biz de konumuzu ortaya ve yanlarada terimlerini yazdık)

    C)-Dipnot;eklemek istediğimiz yada sayfa sonunda konu veya istediğimiz bir görüşü vurgulamak istediğimiz ya da yazacağımız metnin konusu hakkında ipucu gibi bilgi vermek istenip vurgulanan bir yazı yazma yeridir...

    YanıtlaSil
  33. bence bu arada ogrenci4 tam olarak hatta tamamen açıklamada bulunmamış öğretmenimizin istediği sorularada cvp vermemiş...

    YanıtlaSil
  34. 1 diyagramı ekleden gireriz ordan sekli seçeriz ve renklendiririz biçim menüsünden kenarlık ve gölgelendirmeye tıklayarak sayfa kenarlıklarını yaparız
    2 dipnota ekleden gireriz başvuraya tıklarız kısa bilgileri oraya yazarız

    YanıtlaSil
  35. Aslıhancım sorularımı A ve B maddeleri olarak gayet güzel açıklamışsın. Teşekkür ederim.

    Yeni ödeviniz ayın 23ünde Çarşamba günü verilecektir.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  36. Alt bilgiye ne yazacağın çalışma kitabı sayfa 27 de yazıyor Ömercim.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  37. Aslıhancım, Etkinliğini inceledim, eksiksiz ve güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  38. Afranurcum, Etkinliğini inceledim, eksiksiz ve güzel olmuş

    YanıtlaSil
  39. Busecim, etkinliğin güel ama alt bilgi ve üst bilgiyi eklemeyi unutmussun.

    Yorumlarınızı bekliyorum.

    YanıtlaSil
  40. Ömercim, Alt bilgiyi yine eklememişsin. Üst bilgiyi eklerken izledğin yolu izle ve sayfayı aşağıya indir. Alt bilginin açıldığını göreceksin.

    YanıtlaSil
  41. WOLD BELGESİNİ AÇTIM.EKLEM MENÜSÜNDEN DİYAGRAMA TIKLADIM RADAYAL DİAGRAMIU ŞEÇTİM TAMAMA BASTIM.KÜÇÜK BİR TABLO GELDİ.ŞEKİL EKLEYE BASARAK DİYAGRAMI 6 PARÇAYA AYIRDIM SONRA YİNE O KÜÇÜK TABLODAN YERLEŞİM MENÜSÜNÜN YANINDAKİ ŞEKLE TIKLADIM BİRİNCİL RENKLERE BASTIM KONUMU O DAİRELERE YAZDIM.GÖRÜNÜM MENÜSÜNDEN ALT VE ÜST BİLGİYE BASTIM ÜST BİLGİYE ADIMI YAZDIM ALT BİLGİYE BİŞEY YAZMADIM.YİNE EKLE MENÜSÜNDEN BAŞVURUYA TIKLADIM DİPNOYU YAZDIM.EN SON İSE SAYFA DÜZENİNDEN KENARLIK EKLEYİP GÖNDERDİM

    YanıtlaSil
  42. diyagram şekiller ile yapılan görüntü dipnot konuyu blirtmek için alta yazılan yazı

    YanıtlaSil
  43. 1)biçim menüsündeki ekleye tıklarız diyagrama tıklarız şekil arttırırız.(biçimden de kenarlıklar ve gölgelendirmeye girerek sayfa kenarlığı oluştururuz)
    2)ekle ye tıklarız başvurudan dipnota gireriz.ve hangi bölümdeysek yazarız.................

    YanıtlaSil
  44. dipnot konuyu belirten küçük yazıdır

    YanıtlaSil
  45. diyagram şekiller ile yapılan görüntü dipnot konuyu belirtmek için alta yazılan yazıdır.( öğretmenim yanlışlıkla onurun bloguna yazmışım)

    YanıtlaSil
  46. Olmuş Sinemcim.

    Çocuklar ŞİFRELERİNİZİ DEĞİŞTİRİN VE PAZAR AKŞAMINA KADAR DEĞİŞTİRDİĞİNİZ ŞİFRENİZİ BANA GÖNDERİN! Şifrenizi kimseyle paylaşmayın

    YanıtlaSil
  47. Diyagram:Belirli bir olayın değişimini ve gelişimini gösteren grafik,çizenek.
    Dipnot:Herhangi bir yazının konusunu yazan küçük notlara denir

    YanıtlaSil
  48. nasıl göndericez öğretmenim

    YanıtlaSil
  49. şifremizi ? ve bir dahakine daha dikkatli olcam....

    YanıtlaSil
  50. öncelikle worldü açtım.daha sonra ekleden diyagrama girdim.6 tane yaptım, rengini belirledim.sonra yazıları yazdım.dipnotu yaptım ardından son olarak alt bilgi ve üst bilgi yazdım.öğretmene yolladım.

    YanıtlaSil
  51. ogretmenim gönderdim şifremi size geldimi????

    YanıtlaSil
  52. diyagram:İstatistik bilgilerin şekillerle temsil edilmesinde kullanılan ve genel grafik olarak adlandırılan şekil ve cetvellerden harita ve resim türünde olmayanlar, diyagram olarak tanımlanmaktadır. Diyagramlar, a) Noktalı diyagramlar, b) Bölümlü alan diyagramları, c) Çizgi ve sütun diyagramları olmak üzere başlıca üç grupta incelenebilir. Bunlardan noktalı diyagramlar da, daire ya da kare gibi şekiller içine gözlemlerle orantılı sayıda nokta konulması ile istatistik seriler yansıtılabilme

    YanıtlaSil
  53. Dipnot, herhangi yazılı bir eserde yazarın yararlandığı kaynakları, yazının bütünlüğü bozulmasın diye yazı içinde yer vermediği açıklamaları ve alıntıları sayfa sonunda genellikle sayfanın en altına düşülen küçük notlardır.

    YanıtlaSil
  54. world belgesini açıyoruz.oradan diyagrama tıklıyoruz(radyar)şekil araya basıp diyagramı 6 parçaya ayırıp birinci renklere bastım. sonra dairelerin içini bilgilerle doldurdum. görünüm menüsünden üst bilgiye bastım adımı -soyadımı yazdım.sonra dipnotu yazdım.

    YanıtlaSil
  55. worldü açtım ve ekle kısmından diyagrama tıkladım şekli 6 parça yaparak renklendirdim.yuvarlakların içine konumla ilgili bilgiler yazdım alt bilgi ve üst bilgiyi ekleyip dipnotu yazdıktan sonra öğretmene gönderdim

    YanıtlaSil
  56. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  57. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  58. word programına açtım ve oradan performans ödevlerimi yaptım ve sisizde bu programdan yaralanmanızı isterim

    YanıtlaSil
  59. ogretmenim meyveler hayvanlarla verdiginiz şeyleri nereye gönderecegiz

    YanıtlaSil
  60. Busecim, şifren gelmedi malesef.

    YanıtlaSil
  61. word sayfasını açıyoruz diyagrama tıkılıyoruz. şekli 6parçaya ayırıp uştlerine yazmamız gerkeni yapıyoruz sonre renklendiriyoruz

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.